5 lucruri de luat în calcul atunci când cauți să te angajezi

5 lucruri de luat în calcul atunci când cauți să te angajezi

Cauți un job? Daca da, trebuie întotdeauna să iei în calcul toți factorii, nu numai pe cei de ordin financiar. Îți prezentăm mai jos 5 lucruri de luat în calcul atunci când cauți să te angajezi, astfel încât să mergi direct la țintă și să fii mulțumit de jobul tău.

Asigură-te că afli totul despre compania unde vrei să te angajezi

Multe persoane nu își alocă timp suficient să se informeze temeinic cu privire la compania la care merg la interviu. Însă nu de puține ori se întâmplă ca într-o firmă care are o imagine bună pe piață lucrurile să stea cu totul diferit pentru angajați. Există platforme precum Unde Lucrăm sau Glassdoor, unde angajații sau foștii angajați pot lăsa recenzii companiilor și pot trage semnale de alarmă privind unele nereguli. De asemenea, pe asemenea platforme poți găsi și informații despre salarii și interviu, astfel încât să îți faci o idee de ansamblu asupra jobului.




Află încă de la bun început ce sarcini presupune jobul

Să cunoști în detaliu fișa viitorului job și să știi ce te așteaptă în materie de sarcini de serviciu este un lucru esențial. Aceste detalii ar trebui stabilite încă de la interviul cu șeful departamentului sau superiorul direct, astfel încât să nu apară probleme după ce te-ai angajat. De asemenea, asigură-te că ai purtat conversația despre ce obiective vei avea de atins și cum vei fi evaluat înainte de a spune „da”. Uneori, companiile trec aceste lucruri inclusiv în contractul de muncă, deci nu semna niciun act înainte să îl citești „cap coadă”.

Calculează cât timp liber vei avea la dispoziție

Fiecare companie are propriile sale politici interne, adeseori nescrise, despre ce așteptări are de la angajații săi atunci când vine vorba despre programul de lucru. De exemplu, în unele firme orele suplimentare sunt privite drept un lucru normal, în timp ce în altele există destul de multă flexibilitate pentru angajați, cât timp aceștia își respectă termenele limită și își îndeplinesc corespunzător de sarcinile de serviciu.

De asemenea, nu uita să iei în calcul și timpul pe care îl pierzi cu drumul spre serviciu și înapoi spre casă. Poate nu ți se pare un detaliu important, însă vei vedea că atunci când ești nevoit să stai în trafic ore în șir, zilnic, o să ajungi la concluzia că pierzi foarte mult timp degeaba. Urmărește de asemenea cât de aproape este biroul firmei unde vrei să te angajezi de o stație de metrou. Astfel, te poți mișca mai repede și mai ieftin cu metroul.

În București, numeroase companii își au sediul în Pipera sau în zona Preciziei, însă încep și alte zone să se dezvolte puternic. De exemplu, în zona Expoziției apar tot mai multe clădiri de birouri și este de așteptat ca și alte zone să urmeze acest exemplu.

Ce pachet de beneficii ți se oferă

Când analizezi oferta financiară a unei companii pentru un nou job, nu ar trebui să te uiți doar la salariul net, ci și la pachetul de beneficii care ți se oferă. De exemplu, o companie care le oferă angajaților săi bonuri de masă sau reduceri la săli de fitness ori le pune la dispoziție masa de prânz îi scutește pe aceștia de niște cheltuieli pe care ei oricum le-ar fi avut. Nu ar fi rău nici să fii atent dacă ți se oferă abonament medical. Astfel, chiar dacă nu primești concret banii în mână, beneficiile te pot ajuta să economisești sume importante.




Care este atmosfera de la locul de muncă

Atunci când mergi la interviu, fii atent la toate detaliile din jurul tău și mai ales la atmosfera din interiorul companiei. Încearcă, pe cât posibil, să îți dai seama cum se simt oamenii la locul de muncă. E relaxare sau pare haos? Par nervoși sau par să aibă o relație prietenoasă de colegialitate? Au timp să își ia pauza de masă la prânz sau mănâncă deasupra tastaturii? Aceste detalii sunt importante când vine vorba despre cât de rapid te vei integra în colectiv și cum te vei simți la locul de muncă. Într-o atmosferă relaxată și prietenoasă, oamenii reușesc să lege relații mai strânse, să lucreze mai bine împreună și să nu resimtă la fel de puternic stresul.

Așadar, înainte de a lua o decizie privind acceptarea unui job, ai grijă să pui în balanță toate aspectele și să nu te grăbești. Mergi la interviuri, pune întrebări, documentează-te cât poți de bine despre companiile care îți pun oferte pe masă și, la final, alege-o pe aceea unde crezi că vei avea cele mai bune șanse de a te dezvolta atât din punct de vedere profesional, cât și personal.

Tu ce lucruri urmărești atunci când îți cauți un job? Ne poți lăsa comentariile tale mai jos.

Lasă un comentariu