Cum sa mananci sanatos in camin

Cum sa mananci sanatos in camin

Cum sa mananci sanatos in camin. Un cămin studențesc nu îți oferă spațiul de care ai avea nevoie să îți poți găti cele mai sănătoase mâncăruri. Dacă unele cămine au o mică chicinetă sau bucătărie comună, altele nici măcar nu au luat în calcul acest lucru. Cu toate acestea, te poți descurca să îți pregătești ceva sănătos și să eviți pizza, șaorma și alte cele feluri de mâncare care te îmbie la tot pasul. Da, e ușor să mergi la Mega să dai iama în toate mâncărurile semipreparate, însă nu te aștepta să găsești cele mai sănătoase produse.

Consumă alimente de bază – neprocesate

Prin alimente de bază, ne referim aici la cele neprocesate. Dacă nu găsiți alimente neprocesate, încercați măcar să fie cât mai puțin procesate. Printre aceste alimente ”reale”, se numără carnea (fie roșie sau albă), legume, gructe, nuci sau uleiuri sănătoase, precum cel de măsline. Mezelurile (cam de orice fel) sunt procesate la greu.

Cum sa mananci sanatos in camin. Cumpără din piață

Cum ziceam și mai sus, e mult mai comod să cumperi din magazine decât din piață. Din păcate, multe dintre produsele producătorilor nu reușesc să ajungă pe rafturile magazinelor. Cu siguranță vei găsi o piață aproape de tine. Fă o vizită și încearcă să cumperi legume direct de la producători. Nu zic acum că nu sunt deloc tratate, dar cu siguranță nu sunt precum cele de pe rafturile magazinelor. Ați văzut vreo roșie de la țărani să țină 2 săptămâni, precum cele din comerț? Eu nu.

Cum sa mananci sanatos in camin. Consumă multe gustări

Ia-ți alune, caju, prune uscate sau chiar un morcov tăiat la tine. Consumă ori de câte ori ți-e poftă sau pentru a-ți domoli foamea, între mese. Imaginează-ți cum ar fi, dacă de fiecare dată când ți-e foame ai mânca. Garantat nu îți va plăcea rezultatul. A, și iarăsi important – evită patiseriile (știi tu, covrigii la 1 leu, pateurile cu brânză…).

Cum sa mananci sanatos in camin. Mănâncă la ore fixe

Well, acest lucru nu este ușor, v-o spun din propria experiență. Chiar și așa, in fiecare zi este dimineață – deci, poți să te descurci să iei un mic dejun – un iaurt cu cereale de exemplu. Încearcă să mănânci și la prânz ceva, iar seara, dacă nu îți este foame, rezumă-te la o salată de fructe.

Suprema – Roag-o pe mama să îți trimită mâncare sănătoasă

Da, sarmale, cozonaci, tocăniță de la mama…yummy. Și cu toate acestea, nu sunt neapărat bune pentru siluetă. O poți ruga pe mama ca, în loc să îți trimită toate acestea, să trimită mai bine legume/fructe proaspete, să înlocuiască carnea de porc cu puiul și să o lase mai ușor cu făinoasele.

Evită mâncatul seara, mai ales când ieși în oraș. O șaormă de la Dristor, un Mec sau o pizza prin oraș nu te va ajuta deloc. Voi ce mâncați sănătos în căminul studețesc unde locuiți? Lăsați comentariile mai jos.

Lasă un comentariu